Middag

Ska på bröllop ikväll. Eller, tja, genrep. Bröllopsgenrep. Vilket ord. Hur som helst. Tränade på dikterna jag ska läsa och satt och blev lite blödig. Kärlek är ju fantastiskt. Tänkte på vilken tur jag har haft och att jag borde lägga manken till lite oftare för att visa min uppskattning. Kanske skicka världens finaste blommor till honom på jobb. Han är ju ändå alldeles underbar och makalös och generös och allra, allra bäst.

Sedan öppnade jag kylen och letade efter något ätbart. Ikväll reder jag mig själv och då är kraven inte så höga. Hittade en bit kall fläskfilé. Kalas, tänkte jag och satte i mig hela biten. Fast först tog jag en bild och skickade till min käresta.
 
Man skulle kunna tro att min torftiga middag genererade ömsinta känslor i honom. Men icke. Tillbaka fick jag istället en bild på den fetaste hamburgaren från Tusen & 2, Malmös burgarmecka.
 
Tror vi struntar i blommorna trots allt.

Känner mig plötsligt väldigt, väldigt oblödig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0