Nyexad

  
Åkte från intervjun i Lund till avslutningen i Kristianstad. Allt är klart nu. Alla kurser examinerade, alla betyg satta. Jag är färdig. Efter fem år är jag klar. Märklig känsla det där.
 
Ceremonin i kyrkan var inte särskilt högtidlig. Sedvanlig falsksång av sommarpsalmerna, utdelning av ladokutdrag i fula kuvert och en enkel, röd ros per skalle. Vi var fyra som gick ihop, satt ihop och sedan skingrades i solen utanför kyrkporten. Inte ett öga vått. Antiklimax till max. Tillbaka i Lund gav jag rosen till Linné som slöt den i sin hand. Han gillar ju blommor så det var kanske ingen överraskning.
   
Det sägs ju att den som ger får mer tillbaka, och precis så skulle det visa sig vara. Hemma väntade en väldoftande överraskning från blomsterbudet. Vilken glädje att bli uppvaktad. Och vilken vacker bukett. Tusen gånger finare än rosen. "Grattis fröken, från mamma". På hedersplats i vardagsrummet. Hurra för mig.
    
När Andreas sedan hämtade mig satt något på sätet. Ett tjusigt paket med snören och tunnpapper. Inuti den lilla tygpåsen som låg inuti asken som låg inuti den stora tygpåsen som låg inuti pappåsen fanns den här. En fantastisk ring. Som passade perfekt. Låt gå för att den sitter på helt fel hand. Helt Fel Hand. Men ändå. Ändå.
 
Vem bryr sig om att ceremonin i kyrkan var kass? Vid det här laget är antiklimaxen som bortblåst i alla fall.
  

Kommentarer
Postat av: C

Stort grattis till examen Åsa!

P.s Den beiga soffan såldes året efter... ;-)

2009-06-05 @ 06:13:10
Postat av: J.

Känns väl skönt!? Grattis. Ahhh ja, lite stämningsfullt var det väl allt?

2009-06-05 @ 08:34:30
Postat av: Åsa

Christian!!!

Vad roligt att du läser här! Så glad jag blir. Hoppas att allt är bra med dig och att ingen har livskriser i din soffa nuförtiden ;-)

2009-06-05 @ 09:11:33
URL: http://asap.blogg.se/
Postat av: Maria

GRATTIS! Bra kämpat! Tror inte jag får med min Andreas men det skall bli kul att ses igen! Kramis

2009-06-07 @ 15:39:25
Postat av: Björn

Jättegrattis!! Väl kämpat! Antar att det inte känns som att ta studenten när man e 19 precis.. men lite skön känsla måste det väl ändå ha varit?

2009-06-07 @ 21:52:28
Postat av: Veronica

Grattis Grattis till examen!!!=)

2009-06-09 @ 09:19:48
URL: http://lizardqueen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0