Sköljmedel

Telefonen ringde häromdagen. En ung tjej från ett marknadsundersökningsföretag ville tala med en kvinna mellan 25 och 65. Frågestunden handlade om sköljmedel. Utan att påpeka den vidriga genusaspekten svarade jag duktigt på alla frågor, hittade på svar där jag egentligen inte hade några och hjälpte till att analysera dessa.


"Tvättar du hemma eller någon annanstans?" frågade tjejen.


"Tja, vi har tvättstuga i källaren. Vet inte om det räknas som hemma för er."


"Eh, ja, alltså. Inte jag heller. Vad tror du? Tror du att de menar att det är hemma."


"Ja, det gör det nog", sa jag och tjejen antecknade.


"Nu undrar jag om du vill ställa upp på en kort intervju för oss. Det är på onsdag på vårt kontor, tar femton minuter och handlar om sköljmedel. Du får 200 kronor i kompensation."


Och visst ville jag det.


Idag har jag alltså en intervju.


Om sköljmedel.


Sug på den.


Kommentarer
Postat av: Anonym

vill dom ha fler att fråga?

2009-01-14 @ 15:42:16
Postat av: Broren

Ha ha ha... att du orkar engagera dig för 200 spänn

2009-01-15 @ 22:01:23
Postat av: Åsa

Jepp. Jag är en sån som gör lite vad som helst för snabba cash.

2009-01-15 @ 23:18:53
URL: http://asap.blogg.se/
Postat av: Åsa

Jepp. Jag är en sån som gör lite vad som helst för snabba cash.

2009-01-15 @ 23:20:15
URL: http://asap.blogg.se/
Postat av: caroline

jag skulle inte ens orka ta samtalet.Tur att vi är olika :)

2009-01-23 @ 18:36:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0