Sista terminen

Det har varit så mycket strul med att få allt att fungera under terminen som strax är över att jag knappt ägnat en tanke åt nästa termin. Härom dagen slog det mig dock att jag inte hört ett knyst från högskolan. Inget om när eller var jag bör infinna mig eller vad jag förväntas prestera när jag väl gjort det. Märkligt måste man säga, eftersom terminen bör starta ... tja, typ nu. Slängde iväg ett mail med ett litet frågetecken till sekreterarna på lärarutbildningen. Enligt historiken tog det knappt en halvtimme innan de läste det.

Hela dagen gick. Inget svar.

Skickade samma mail till samma adress en gång till.

Efter ytterligare en halv dag fick jag ett kort svar. Jodå. Kursen ska ges, jag finns med på listan och schema och kursplan finns att hämta på högskolans hemsida.

NOT!

Fick slutligen tag på schemat - kursen börjar på måndag - men detta innehöll inga ledtrådar om vad kursen tar upp. Någon kursplan existerar inte. Slängde iväg ett nytt mail till sekreterarna. Enligt historiken tog det knappt en halvtimme innan de läste det.

Hela dagen gick. Inget svar.

Pedagogiskt så att det förslår. Rutinerna på lärarutbildningen.

Irriterad redan INNAN terminen börjat. Måste vara någon slags rekord.

Kommentarer
Postat av: Titti

Ta det lugnt Åsa det har ju varit så här hela tiden på din utbildning.,.,.ändå har det ordnat sig i slutändan!! Jag FÖRSTÅR din frustation!! Kram

2009-01-16 @ 10:41:02
Postat av: Anonym

Tänk så lämpligt att det skall starta ELITskolor i Lund! Passar ju dig perfekt tills du är färdig! Kramis. Ps. Hur går det med tröjjakten??

2009-01-17 @ 18:22:34
Postat av: mom

hm, trodde du verkligen att det skulle bli ordning så här i slutet?

2009-01-17 @ 21:25:38
Postat av: Helena

Hej Åsa!



Irritaion innan terminen börjar känns jobbigt! Hoppas att det blir bättre när du är på plats. Vi är tillbaka i Saudi, saknade kameler och öken för mycket! Skämt åsido, nya möjligheter helt enkelt. Jag har en ny blogg om du blir nyfiken på vad vi hittar på. Många kramar till dig -Helena

2009-01-18 @ 07:45:11
URL: http://saudiliv.blogg.se/
Postat av: Veronica

Hej åsa !



Hur lång tid har du kvar på din utbildning?

2009-01-18 @ 21:50:15
URL: http://lizardqueen.blogg.se/
Postat av: jenny

Jisses, helt otrligt att vad de allt som oftast lyckas strula till det. Då får man vara glad för det lilla. Du fick ju i alla fall svar innan kursen börjat!

Kramar

2009-01-19 @ 10:21:17
URL: http://utankompass.blogspot.com/
Postat av: Helena

Hejsan! Så hur var första dagen på sista terminen? Kramis!

2009-01-19 @ 17:59:36
URL: http://saudiliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0