Just nu

Jag är lite småsur på skolan. Sällan. Få uppgifter är meningsfulla och vår lärare så tråkig att jag vill gråta. Hälften av tiden använder hon till att berätta anektoter och personliga iaktagelser. Efter tre föreläsningar vet jag bland annat att hon har man och två barn (vars namn alla stavar fel), att hon har sparat sin dotters första handlelapp, att hon tänker bäst då hon är ute med hunden, att kiosken i byn där hon bor lagt ner, att hon hyser stor förkärlek till semikolon och att hennes syster vägrar korrekturläsa hennes texter. Dessutom påpekar hon minst en gång under varje föreläsning - kopplat till någon dum generalisering - att "det är därför lärare är så jobbiga att sitta bredvid på fester".
-
 
Idag ska jag ställa upp som intervjuoffer hos en tjejkompis som läser till socionom. Hon har en uppgift där hon ska öva sig att intervjua och transkibera. Ämne: grannar. "Därför tänkte jag att du nog passar," sa hon när hon ringde.
-
  
Jag har tagit bort fler prickar och ser därför ut som om något bränt mig med en cigarett. Den här gången drygt tio stycker både i ansiktet och på kroppen. Läkaren påpekade att jag var en "stark flicka" som klarade av så många sprutor på en och samma gång. Han gillade dessutom min tatuering. "Dina barn kommer att gilla att trampa" utbrast han. Oklart vad det betydde.


-    
  
Och, ja, just det. Jag fyller år idag. Fick kaffe och världens godaste chokladkaka på sängen i morse. Från och med 23:55 i natt är jag tjugosju. Och jag som tyckte att tjugosex var gammalt...

Kommentarer
Postat av: mom

Grattis min tös.

2009-01-28 @ 15:52:28
Postat av: Titti

Man kan ju inte få för många gratulationer så därför får du en till! Kram faster

2009-01-28 @ 19:12:34
Postat av: Maria

Stort grattis vännen! Det finns alltid de som har det värre...tänk på min trettioårskris!!! KRAAAAAMMM!!!

2009-01-28 @ 19:50:58
Postat av: Sina o Henrik

Stort grattis på födelsedagen Åsa. Hoppas att du fått en fin dag. Kramizar

2009-01-28 @ 21:07:19
Postat av: Broren

Grattis på födelsedagen lillasyrran! :-)

2009-01-29 @ 11:50:11
Postat av: Arandur

Hoppas du får en härlig Torsdag :)

Kolla gärna in min fotoblogg.

2009-01-29 @ 11:54:17
URL: http://arandur.blogg.se/
Postat av: jenny

STORT grattis i efterskott.

kramar från dalarna

2009-01-30 @ 08:37:24
URL: http://utankompass.blogspot.com/
Postat av: Anders Malmberg

Starkt jobbat med sprutorna och ett försenat stort grattis på födelsedagen.

/Anders

2009-03-09 @ 16:23:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0