C

En pappa stiger på tåget i Kristianstad tillsammans med sina två döttrar. De sätter sig ner och tåget börjar sakta rulla.
  
"Så, nu måste vi ta fram våra biljetter," säger han och sticker handen innanför jackan.
  
"Vad är piljetter för något?" undrar den yngsta.
  
"De talar om att vi har betalt för resan," förklarar mannen och räcker henne en av papperslapparna. "Titta här. Vad står det där?" undrar han och pekar. Storasyster rycker in.
  
"Kristian. Stad. Kristianstad. Och ett C," läser hon.
 
"Just det," säger han och ler mot henne. "C. Det står för Cornelia. Det betyder att det är din biljett."
  
Den stora flickan tittar på honom.
  
"Nej, pappa," säger hon och lägger pedagogiskt huvudet på sned. "C betyder central. Kristianstad central. Det är därifrån vi åker."

Kommentarer
Postat av: mom

Barn e smarta.

2009-02-17 @ 08:33:14
Postat av: Anonym

SÖTT

2009-02-18 @ 16:21:12
Postat av: Helena

Hej Åsa!



På tal om att äta, jag har inte gjort annat sen vi kom till Sverige. Min kära mor har gött oss ordentligt. Jag skulle ringt dig för att boka en träff men mitt lilla gryn har varit sjuk en hel vecka och nu har hon även fått öroninflammation. Så nu är det pencillin och innesittande som gäller. Till sommaren får det bli. Tills dess, kram på dig!

2009-02-24 @ 15:15:20
Postat av: jenny

tack tack!

Från en stolt mamma

2009-03-04 @ 11:29:29
URL: http://utankompass.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0