Tillökning

Tänk på den där scenen i början av Annie. Musikalen, du vet. När barnhemsbarnen radas upp och visas för spekulerande föräldrar to be. Överblivna, oönskade, smutsiga. Ihopsamlade för att skänkas bort.
 
Gräsligt.
 
Tänk på rea. Raderna av oönskade plagg. Några hänger snett på hängarna, andra har trillat av. Rutiga klänningar och knähöga stövlar i udda storlekar. Överblivna, oönskade. Ihopsamlade i butikens innersta hörn. Märkta med illröda lappar.
  
Hjärtsnörp direkt.
 
"Kom med mig hem", tänker jag och stryker fingret över det rutiga tyget. "Min kärlek är oändlig och jag lovar att älska dig lika högt som alla mina andra klänningar. Det må bli trångt bland galgarna, men i min garderob ska du aldrig hänga snett."
 
Och så blev det.
Slutet gott. Allting gott.

Kommentarer
Postat av: Maria

Hrm...det låter ju nästan som jag!! Min garderob är på plats!! och nästan redan full...men undrar ändå om du möjligtvis flanerar "förbi" Gina Tricot" i Lund??? Har nämligen blivit besatt av en väldigt praktisk top där...KRAM!!!

2008-10-16 @ 21:53:49
Postat av: Åsa

Jajamen. Jag har vägarna förbi Gina mest hela tiden. Ska jag handla åt dig?



Kram

2008-10-16 @ 22:48:02
URL: http://asap.blogg.se/
Postat av: Maria

JA!!!!! Kan du? Vill du??? Vore toppen! hi hi Det blev nästan vitsigt med tanke på topen du skall köpa! Hör av mig! Imorgon intervju inför potentiell USA resa....Håll tummarna!

2008-10-17 @ 22:17:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0