Det myckna, I

Det är lugnt nu. Lugnt. Saker har ordnat sig, problem lösts, hinder raserats. Äntligen.

Vissa berättelser hade kunnat göras hur långa som helst. Så är det med den om Kristianstad Högskolas ovilja att acceptera mina poäng från USA. En berättelse som började en informationskväll på högskolan för flera år sedan då studierektorn snäste av beskrivningen av mina planer.

"Omöjligt", sa han. "Så omöjligt något kan bli."

Alla detaljer kan knappast återges här. Låt mig bara säga att vägen sedan dess varit lång. Mycket lång. Och att tiden sedan jag återkom till högskolan i januari varit kämpig. För den som inte vet hur turerna gått, hur mina papper blivit refuserade och återskickade, hur besluten blivit försenade och hur de som har som jobb att hjälpa vägrat att göra så är det omöjligt att förstå lättnaden nu. För den som inte vet hur läget sett ut de sista månaderna, hur jag till en början förvägrades att börja läsa de kurser jag behöver, hur det som skulle varit klart förra terminen fortfarande låg oavslutat, hur mitt studiemedel stoppades, hur jag fick veta att min examen kanske skulle komma att förskjutas och hur allt till slut brast är det svårt att förstå hur det känns.

Hur det känns att ögna igenom kulumnerna med tillgodoräknade poäng.

Sjutton alltså. Det löste sig.

Till slut.

Kommentarer
Postat av: Björn

Så skönt. En härlig känsla eller hur? Lugnet i en stilla sekund när allt är ok, näst intill perfekt. Att utkämpa en strid, sitt eget lilla krig, och stå kvar som segrare. Att se alla bitarna falla på plats. Att till sist vara i en situation där allt som är beroende av andra äntligen är avklarat. Att allt som återstår för att nå målet nu är ens egen prestation. Njut av känslan, lär dig ta till vara på den. Det kommer komma fler sådana stunder. Lär dig känna igen dem och ta dig tid att stanna upp och känna dig stolt. Det är de korta stunderna som bygger upp styrkan att klara av resten av striderna.

2008-10-06 @ 22:37:28
Postat av: jenny

oj jisses. Vem kunde anant att det skulle bli på det viset. Du är duktig som inte har gett upp utan som har kämpat på. Och DU vann!!! Håller tummarna för ett resten att utbildningen ska löpa på smärtfritt och att du får ta din examen i tid :) Kramar

2008-10-07 @ 08:17:32
URL: http://utankompass.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0