Huvudsaken

Jag kan ibland komma på mig själv mitt i sommaren med att längta efter vintern. Bitande kyla, tjocka tröjor och glögg. Mumma. En annan sak som är bra med vintern är urvalet av huvudbonader. Skojigt som det är att bylta på sig. Just nu pendlar jag mellan hatt, basker och mössa. Ombyte förnöjer.
 
Hatten är perfekt uppklädda dagar. Lite snofsig och elegant. Passar kalasbra till kappa. Trist nog ger den en liten rand mitt över luggen. Helst om håret är fuktigt då den sätts på. Och det är det oftast.
 
Baskern passar både jacka och kappa. Lite mindre snofsig men lagom elegant och sådär modernt tantigt. Håller dessutom håret på plats och förhindrar att vänster envisa luggkant lockar sig. 
  
Mössan håller hög mysfaktor i jämförelse. Pösig med häng därbak. Luggen pressas men resten av håret har fritt spelrum. Den är också alldeles originell. Unik och speciellt tillverkad. För Mig. Tänka sig. Snälla Maria har tagit sig tid att designa och hennes snälla mamma att sticka till mig. Omtanken värmer lika mycket inifrån som mössan utifrån. Tack vare er kommer jag att gå varmhuvad genom vintern.
 
Bring it on, Kung Bore, just bring it on.

Kommentarer
Postat av: Veronicaica

Hur är allt med Åsa vännen ??

2008-11-17 @ 16:04:42
URL: http://lizardqueen.blogg.se/
Postat av: Maria

Unik och speciell. Sådan mössa sådan bärare! ;)

2008-11-21 @ 19:20:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0