Den som jobbar

Under tiden jag sitter och småtjurar över renoveringskaoset, finns det en som jobbar gärnet. Själv tittar jag in då och då, förundras över framstegen han gör (jisses, vad fint det blir!) och tålamodet han har (Goodness Gracious vilken tid och precision som krävs!).

  

Men visst hjälper jag också till. Och behövs! För vem skulle annars göra goda mackor, koka kaffe och dammsuga spån? Eller sitta bredvid och hålla skruvarna när dammsugaren skruvas isär och lagas?


Team work, säger jag bara. Det gyllene nyckeordet.  

      

Originalgolvet här till vänster, från 1950-talet, kom fram när vi bröt upp laminatet. Nu täcks det igen. Av ljus ask. Nu har botten vad gäller köket nåtts och äntligen är vi på väg åt rätt håll.

Kommentarer
Postat av: modren

Jag är grön av avund och full av beundran

2008-11-21 @ 17:06:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0