Det där

"Hur vet man att man är kär?" frågar jag Stina. "På riktigt?"

 

Det är någon gång under högstadietiden, den tidiga tonåren. Pojkvänner är mer statussymboler än något annat och Kärleken något vi ännu inte känner. Inte jag i alla fall. Det är därför jag frågar Stina. Hon är en av få som har en Riktig Pojkvän. 


"Man bara vet," svarar hon. "Det är svårt att förklara. Men det känns liksom. Går inte att ta miste på."

 

Hennes svar är inte särskilt tillfredsställande. Dels på grund av osäkerheten det innebär att vänta på något oförklarligt. Något oidentifierbart. Dels på grund av att jag inte känner Det Där. Trots att jag tycker att jag borde. Stina sneglar på mig.

 

"Om du ens måste fundera över det, så är du inte kär", slår hon fast. "När det väl händer, kommer du att förstå. Jag lovar."

-

Kloka Stina.
Så rätt hon hade.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0