Semesterkupp

I jakten på ett läkarbesök har jag bokat en telefontid. En sjuksköterska ringer upp.

"Vem vill du träffa?" frågar hon, som om jag borde kunna avdelningens hela stab på mina fem. Strax därefter svarar hon i mitt ställe. "Det är nog bra om du träffar samma läkare du har haft tidigare."

"Det gör jag gärna," säger jag. "Hon var trevlig."

"Mmm, då ska vi titta efter när hon har en tid öppen," mumlar sköterskan. "Jag tror nämligen att hon är på semester just nu."

Det blir tyst en stund. Jag antar att det bläddras i avdelningens kalender.

"Ojdå," säger hon plötsligt. "Det dröjer till jättelångt ner innan hon är tillbaka. Ända till augusti."
 
"Hm," svarar jag och tänker högt. "Det är kanske att vänta lite väl länge."

"Ja, minsann," svarar sköterskan irriterat. "Det syns att hon är schemaläggare på det här stället. Hon har lagt all sin egen semester sammanhängande. Hon har gjort en sådan där kupp. Semesterkupp."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0