Midsummer Special

En midsommar för några år sedan var jag och handlade på IKEA i Baltimore. Som svensk dras man gärna till IKEA och just denna dag kändes det extra roligt att se svenska flaggor slå i vinden. Varuhuset hade naturligtvis inte gått miste om den svenska storhelgen och skyltade vitt och brett med Midsummer Specials.

Shoppingrundan avslutades i matbutiken, något som alltid finns på IKEA-varuhus utomlands. Enligt stora planscher delades det ut "Traditional Swedish Midsummer Food," ett löfte som fick min mun att vattnas och hoppas på jordgubbar, senapsill, nypotatis och gräslök.

Jag banade väg genom havet av amerikaner, fram till ett bord där jag räcktes en liten papperstallrik och plastsked.

"Here you go, Mam. Happy Midsummer."

Jag såg ner på skapelsen, en kombination jag aldrig tidigare sett. Föreningen av två svenskheter. Ingendera jag någonsin ätit på midsommar.

Ett ballerinakex i vaniljsås.

Kommentarer
Postat av: jenny

Men ballerinakex i vaniljsås är ju det svenskaste som finns ;)

Jag har förresten fått vad man kan kalla någon form av jobb. Igår började jag gå bredvid på ett boende för dementa och psykiskt sjuka. Och jag ska jobba extra där i sommar på deras aktivitets center. Toppen att få arbeta med något som jag faktiskt är utbildad till :)

Hoppas på att få en massa timmar där även efter sommaren, för det i kombination med att jag fått en tjänst på 40% på mitt andra jobb skulle kunna resultera i att min lilla "jobb-problem" är löst hoppas

Hoppas du har det bra på sommarkurserna :)

Kramar

2008-06-24 @ 11:13:28
URL: http://utankompass.blogspot.com/
Postat av: ulrica

HAHAHAHAHHAHA...jag doooor...Underbart // Ulrica boendes i Austin ;)

2008-07-02 @ 03:55:49
URL: http://ullman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0