M.J.

Tar ett par timmars rast från läsandet och går en runda på stan. Hamnar på Vero Moda. Strosar runt bland sommarrean och undrar för mitt inre varför butikerna redan skyltar med sina höstkollektioner. I början av juli! I bakgrunden spelas en av Michael Jacksons stora hits, från tiden då det begav sig. Jag nynnar med i de välbekanta tonerna. Bredvid mig står två tonårstjejer och bläddrar bland jeansen på en klädsnurra. Den ene nickar för sig själv i takt med musiken.

"Han här..." säger hon och vänder sig mot sin kompis. "Han är ju riktigt bra. Vem är det?"

Kompisen lyssnar och skakar på huvudet.

"Jag vet faktiskt inte."

-

Själv kände jag mig plötsligt väldigt gammal.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0