Lyx

   
Renoveringsdeppen har lagt sig. Och inte undra på. Borta är råa väggar och slipdamm. Borta är heltäckande kartonger på köksgolvet och färgfläckar på fönstren. I stället: ett kök. Fatta lyxen. Själv kippar vi lite efter andan varje gång vi stiger över tröskeln. Det är så himla, himla fint. Som från en katalog. Nästa i alla fall. Tänk till lite kakel och några handtag. En och annan lampa. Täcklister och golvlister. Men sedan. Sedan!
  
Igår åt vi hemlagat för första gången på ... länge. Ett glas champange på det. Eller två. Och sedan te. Rekordsnabbkokat på induktionshällen. Känner på mig att vi kommer att komma riktigt bra överens, inuktionshällen och jag. Alltså. No more leva på mackor, yoghurt och micromat. No more äta frukost, lunch och middag framför TV:n och diska i lilla toavasken. No more. Goodbye halvtaskiga hemmiljö. Hello vardagslyx.
  
Till den som har burit, svettats, spacklat, slipat, sågat, limmat, borrat, hamrat och skruvat. OCH stått ut med mitt tjat och sporadiska breakdowns. Du är helt fantastisk. JSYK.

Kommentarer
Postat av: Bror

Så fint det blev!! :-)

2008-12-01 @ 16:48:03
Postat av: Andreas

tack :) Ja.. jag ska inte säga att jag är "ganska" nöjd för jag är faktiskt jäkligt nöjd :D

2008-12-01 @ 17:13:32
Postat av: Titti

Lycka till med det fina köket! Så duktiga ni är !Lycka till även med er hela renovering "starkt jobbat" ! Kram faster

Jag kommer och inspekterar en dag!!

2008-12-01 @ 20:30:52
Postat av: JULIA

fint kök du hade!

2008-12-01 @ 20:32:57
URL: http://juliaalindblad.blogg.se/
Postat av: Caroline

Hej gummsan!



Vilken skillnad, det har ni verkligen gjort bra! Hoppas att allt är bra med er, här är det bara bra. Snart jul, skall bli riktigt mysigt. Ha det toppen och jobba inte hjäl er!

Kramiz

2008-12-02 @ 11:19:07
Postat av: mor

Jättefint, njut av prakten efter allt jobbet.

kram

2008-12-03 @ 17:38:32
Postat av: Maria

Snyggt! I like! Ditt kök blev ju färdigt himla snabbt! ;)

2008-12-06 @ 17:09:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0