Julen

Julen sammanfattad.

   
Prestationsångest. Nya traditioner. Familj. Delar av i alla fall. Plus några till. Dyrt. Efter överenskommelse inte så dyrt. Ledigt. Gott. Dåligt samvete för oskickade julkort. Mysig. Hajpad.
  
Ungefär så. Här kommer årets "Julen so far by me".

  

Top Ten:


När Andreas, en regnkall novemberkväll på Willys frukt- och grönsaksavdelning, frågade: "kan vi inte göra sådana där apelsiner med nejlikor?"

   
När vi gjorde sådana där apelsiner med nejlikor. Pyssel tillsammans med goda vänner. Präktigt.

   
Andreas presentkalender. Hans första någonsin, tror jag.
  
Julbord med familjen. Alla där! Finaste syskonbarnen vid granen. 
  
Tioårsjubileum för julfirandet med tjejgänget från gymnasiet. Fem glada runt middagsbordet. Massor av prat, skratt och presenter två dagar innan julafton.

   
Hemlagade saffransskorpor. Lysande gå-bort-present. Ger en boost i självkänslan för varje wannabe husmoder som jag.

  
Varje fint julkort, uppsatt på frysen.

  
Systerdottern, julfin i klänning, vid vårt bord.
  
Blinkningen från City Gross-tomten. Tog udden av trängselstressen. 
 

Renoveringen som äntligen (nästan) är färdig. Nu kan vi leva normalt igen. Och med stil!
 
 
Not Top Ten:

  
Att min apelsin med nejlikor möglade först av alla.

  
Att Andreas presentkalender bara varade en vecka. Sedan tog min fantasi slut.
  
Saffranet från ÖB. Gjorde den lysande gå-bort-presenten slightly mindre lysande.

  
Julkalendern på SVT. Botten.

  
Det dåliga samvetet för varje fint julkort, uppsatt på frysen. Jag har inte skickat ett enda.

  
Vädret. En klassiker.
 
Groll och gnäll.
 
... sedan kommer jag faktiskt inte på mer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0