En God En

Jag tänkte skicka julkort. Jag tänkte faktiskt det. Kanske inte riktiga, i posten, men i alla fall elektroniska. Och personliga. Alla vet ju att riktigt bra julkort är personliga. Hur som helst. Jag hade tagit bilden själv, på den hemmapysslade nejlikeapelsinen (innan den möglade). Alla vet ju att de allra bästa julkorten är bilder på hemmagjorda barn (helst iförda tomteluva), men har man inga barn, går apelsiner lika bra. Hoppades jag. Hur som helst. När jag tittade på fotot jag tagit upptäckte jag till min fasa ett vitt klistermärke på det röda bandet. Alla vet ju att julkort måste vara perfekta. Och där föll mitt projekt.
  
Hur som helst.
 
Nu kör vi en annan variant. Här är julkortet, så som det skulle kunna ha sett ut. (Ni får ursäkta det vita märket och den något oskarpa bilden.) Titta. Läs den lilla julhälsningen till höger. Leta sedan upp ert namn i listan nedanför. Är det inte med så innebär det inte att jag inte tänker på er, bara att jag antar jag att ni inte läser det här. Kej?
 
            

 
Marie, Peppe & Thyra
Önskar er det bästa 2009. Håller tummarna för färre förkylningar och nya jobb.

Björn, Jenny, Maxx & Ozzy
Ett toppenbra 2009 hoppas jag att ni får. Håller tummarna för mer sömn.
Hoppas också att ingen kräks på er dörr eller kör på ert hus ;-)
Önskar mysigaste gudsonen Maxx en underbar första jul.

Caroline, Martin & Viggo
Önskar ni vetat varje gång jag tänkt på er. Usch vad jag har dåligt samvete för att vi hörs av så sällan.
Önskar er en superbra första jul med Viggo!

Stina, Max, Signe, Selma & Egon
Det dåliga samvetet gäller här med. Förlåt! En god första jul med sötaste Signe!
Tack för julkortet!

Mamma
Önskar dig ett gott och behagligt 2009!

Johanna & Linus
En god första jul som äkta makar! Ser fram emot massor av lundaluncher under 2009!

Nina
Jag hoppas på så mycket för din skull. Håller tummarna för 2009. Finns här.

Jenny & Jerry
Önskar er ett underbart 2009. Lycka till med nya bebben, när h*n kommer.
Tack för det superfina julkortet!

Titti & Sven
Tack för julkortet! Önskar er hälsa och lycka under 2009!

Anders Malmberg
Grattis till nytillskottet! En god första jul som tvåbarnsfar!

Maria, Andreas, Nalle, Tilde, Jolie & Miracell
Tack Maria för hjälpen med mössan. Tack för mysiga fikastunder på Darins och årets enda kräftskiva!
Önskar er ett lugnt 2009. Och organiserade garderober. ;-) Mindre stress och mindre inköp?
 
Magnus
Min bästa distansvän ever. Tack för ditt stöd. Alltid. Och för alla fina SMS.
Lycka till med allt. Håller tummarna för din mor.
 
Mathias
Hang in there. 2009 blir alldeles säkert lysande.
Lycka till med nya lägenheten. Håller tummarna för nytt jobb och stunder av kärlek.

Sandra & Russell
Hoppas ni får en fantastisk jul i Texas (eller var ni nu är).
BTW... Vilket år passar bättre att flytta till Sverige än 2009?! ;)

Monica

Merry X-mas and Good Luck with the move to Europe!
Soon, we are almost neighbors ;-)


Susanne & Calle
Vi. Måste. Ses. Snart.
Skäms på oss. Vi bor ju så nära.

Veronica & Gustav
Önskar er ett friskt och lugnt 2009. Och en kanonresa till Egypten!

Andreas
Vår första jul. Vårt första nyår. Av många, många.
Jag älskar dig. Härifrån till ättestupet.

Kommentarer
Postat av: Maria

God Jul på dig också! Väldigt vackert julkort och mer personligt än så kan det ju inte bli! Är så glad att du mår bra och trivs med livet! KRAM Hoppas vi ses snart igen!!

2008-12-24 @ 10:31:03
Postat av: Titti

Tack Åsa! Blev glad att jag var med på listan! Jag vet att jag finns i dina tankar även om jag inte varit med på listan,,men jag tillhör nog en av dina trognaste läsare! JULKRAM till er båda! Faster

2008-12-24 @ 10:36:05
Postat av: Titti

Ps JÄTTEFIN OCH ANNORLUNDA JULHÄLSNING!!Ds. Faster

2008-12-24 @ 10:39:07
Postat av: Brorsan

Tack för "julkortet"! Hoppas vårt kom fram?

2008-12-25 @ 22:56:28
Postat av: Mon

Thanks girl I wish you happy holidays!! and definitely I will see you next year neighbor!!!

2008-12-26 @ 20:08:49
URL: http://monmc.blogspot.com/
Postat av: jenny

tack för julhälsningen!

Många kramar från mig, maken och bebben vi alla väntar på ler

2008-12-30 @ 15:24:07
URL: http://utankompass.blogspot.com/
Postat av: Anders Malmberg

Jaaa, jag var med på listan. Hoppas du får ett bra och lyckligt år. Bilden var fin, även med vitt märke. Själv gjorde jag ett med tomteluva...

/Anders

2009-01-11 @ 22:22:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0