Dåligt kanske

Vaknade några minuter innan halv sju av att hela sovrummet skakade. Jag har aldrig varit med om något liknande. På ett ögonblick var vi klarvakna. Sängen hoppade. Vi hörde saker ramla ner i något av de andra rummen. 
 
"Jordbävning," sade Andreas. Själv hade jag inte tänkt så långt.
  
"Sånt händer väl inte här?" mumlade jag tvivelaktigt.
  
"Det trodde inte jag heller," svarade han.
 
När det var över gick vi upp. Tände och tittade. Andra gjorde samma sak. Fönstren från de andra husen lyste upp som radband i mörkret utanför. Annars inga tecken på vad som just hänt. En liten figur hade ramlat ner från kanten på TV:n, men i övrigt ingenting. Vi satte på nyheterna, kollade text-TV, men hittade ingen information. Snart gick vi och lade oss igen. 
 
"Hoppas att huset klarade sig," sade Andreas. Ytterligare en aspekt jag inte tänkt på.
 
"Är det bra eller dåligt att bo högst upp när det gäller sådant här," undrade jag.
 
"Vad tror du själv?" frågade han.

Kommentarer
Postat av: mom

Jisses, det trodde jag aldrig att jag skulle få uppleva i gamla sveden.

2008-12-16 @ 09:50:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0