Eureka

Traskade hem från högskolan idag, efter att ha skrivit tenta. Sicksackade mellan vattenpölarna och höll min tunga väska så tätt intill mig jag kunde under paraplyet. Det trots att de flesta böckerna var lånade.

Vid lekplatsen som skiljer den gamla delen av Näsby från gettodelen bredde världens största vattenpöl ut sig. Jag stannade till och tvekade en halv sekund, men insåg snart att det här lätt kunnat kvalificera som ny vers i Mora Träsks "Nu ska vi ut på tigerjakt". Jag var tvungen att gå IGENOM den.

Sagt och gjort.

Det var någonstans halvvägs igenom oceanen det slog mig. Ballerinaskor är nog egentligen inte lämpade för långpromenader i hällregn.    
  


Kommentarer
Postat av: jenny

Åh, din stackare. Men jag måste säg att det var himla fina ballerina skor du fått tag i :) tycker om

2008-08-23 @ 19:21:23
URL: http://utankompass.blogspot.com/
Postat av: jenny

Tack :) känns spännande och pirrigt. Kramizar

2008-08-24 @ 10:20:35
URL: http://utankompass.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0