Puff

Det finns en handfull bloggar jag kollar varje dag. En av dem är den här. Killen som skriver heter Jonas men kallar sig Silverfisken, är svensk och bor i Australien. Han har arbetat med reklam men är just nu på väg mot något annat. Det han gör bäst är att berätta. Genom ord eller bilder. Eller både och. Det han skriver är alltid läsvärt och han verkar vara en sådan som har kameran i ögat. Som mest använder den riktiga kameran för att föreviga det han redan ser. Hans bilder är grymma.

Trots att jag dagligen tar del av det han berättar, låter honom roa, glädja och inspirera mig, har jag aldrig så mycket som lämnat honom en kommentar. Aldrig talat om att det han berättar gör allt det där med mig. Det finns så många andra som skriver att jag tyckt att det ändå inte skulle göra så stor skillnad.

Delvis därför skriver jag nu det här. Häromdagen bad han nämligen om hjälp. Hjälp att förverkliga något. På väg mot målet att leva på fotograferandet behöver han en puff.

Här kommer den.

I form av orden orden Brisbane, Wedding och Photographer. Och länkar till Jonas blogg och fotoblogg.

Puff, puff Jonas.

Som tack.

Och lycka till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0