Winter Being Washed Away

On Wednesday spring came to visit! A shining sun on a clear blue sky, birds singing...
The thermometer jumped of joy and reached 17 degrees Celsius.


88514-360

Melting snow is good snow! How I love the murmuring sound of winter being washed away.


88514-361

88514-370

The art building. This is where I would spend my days if I were an artist, a musician or a ballerina. Since it's the newest building on campus that would be sort of nice. But I'm neither.


88514-371

88514-367

88514-373

88514-366

88514-365

88514-364

88514-374

88514-363

88514-362

88514-359

Of nearly 19.000 students, this is how many that rides their bikes to school. Impressive!

Kommentarer
Postat av: Maria

Undrar vad cykelstaden Lund skulle säga om denna knappa skara!!! Ser himla mysigt ut på ditt campus! Hoppas du trivs! Hur är klassen? Inte har du väl hittat någon lika trevlig kursare som mig??? Har du nytta av dina pennor? Stor kram från ett insnöat Skåne! Här har minsann våren kommit på villovägar!

2007-02-23 @ 11:10:18
URL: http://sunshinestilde.webblogg.se
Postat av: Brother

It looks like we got 3 days of winter this time.. They say it will rain on sunday...

2007-02-23 @ 11:26:33
URL: http://blog.balloo.se
Postat av: veronica

Jo vi har det underbart hemma. Hoppas ni har det bra, lite mkt snö men det försvinner säkert snart igen. Tyvärr. Älskar snön.. hee. Kramkram

2007-02-23 @ 15:08:11
Postat av: Mathias

Gillar verkligen bilderna. Det ser verkligen harmoniskt ut. Hoppas du har det fint.

2007-02-24 @ 10:51:49
URL: http://www.frennemannen.blogg.se
Postat av: Christina

Hej kusin, vinter i Arjeplog och vinter när man kommer hem... Nu får det vara bra! Kom hem igårkväll efter diverse strapatser. Flyget lyfte en timme efter utsatt tid, vilket väl var det minsta problemet. När vi stod och väntade på våra väskor kom det upp delayed på skärmen och sen när väskorna kom så blev jag och en kollega utan. Tog drygt 1½ timme innan det blev vår tur att anmäla väskorna försvunna. Tanten i luckan skyllde på vädret, men jag förstår inte riktigt det resonemanget. Vi flög direkt A-jaur - Kastrup och sen var det ju liksom bara för dom att ta väskorna och transportera på bandet. Tanten upplyste oss också om att vi får våra väskor när dom hittas. Det tackar man ju för! Hela bagagehallen på Kastrup var fylld med vilsna väskor som stod på vagnar mest överallt. Det var halt på vägen mellan Kastrup och Landskrona, bitvis var det snormycket snö och emellanåt bara is. Vägen till Vadensjö var helt igensnöad, dom höll på med plogar och grejor men pga av blåsten hjälpte det inte. Jag ville ju hem så jag hoppade av i Tullstorp och började traska. Ångrade mig x antal gånger men det kändes som om det var för sent. Var det inte is så var det snö upp till midjan. Jag blåste av vägen ett antal gånger också, det gick bara inte att hålla rak kurs. Men efter 100 år kom jag iaf hem och idag har jag träningsvärk på diverse ställe. Får väl tacka nissarna som tappat bort mitt bagage, hade jag haft resväskan att släpa på hade jag förmodligen fortfarande varit på väg... Nä, jag röstar för sommar till Skåne!
Alltid lika kul att läsa din blogg och se hur du har det. Hälsa Marty och kisen.
Kram på dig
Nina

2007-02-24 @ 19:02:04
Postat av: mamma

tjusiga nejder du har

2007-02-25 @ 17:23:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0